zondag 29 november 2009

Rotterdam (november 2009)

In een gure week in november besloten wij een paar dagen naar Rotterdam te gaan. Voor Nederlandse begrippen is dit een hele moderne stad, met zijn imposante hoogbouw. De ene is nog mooier als de andere. Dit is heel anders als bruggetjes en molentjes, maar ook heel leuk om te zien. Het weer was slecht, maar wij hebben toch veel gezien en gefotografeerd.

Vlug een foto van de hoge gebouwen, in de buurt van Rotterdam Centraal Station, gemaakt.

Als je Rotterdam bezoekt, moet je zeker naar de Kubuswoningen gaan kijken. Vol verbazing kijk je naar de aparte vorm en kleur. Er is ook een mogelijkheid om een van de woningen van binnen te bezichtigen.
Het Witte Huis, gebouwd tussen 1897 en 1898, was toen met 43 meter het hoogste gebouw  van Rotterdam, en zelfs van Europa. Deze foto is vanaf de Kubuswoningen genomen.
Tussen de buien door maakte ik deze foto's bij de Leuvehaven, waar het "Havenmuseum" en het "Maritiem Museum Rotterdam" gevestigd zijn. Zie ook de website: Maritiem Museum Havenmuseum
 
Uitzicht op de Wijnhaven


Scheepmakershaven, vanaf de Leuvehaven gezien.

Ik ben vaker in Rotterdam geweest, maar nog nooit op de Euromast. Maar op een koude en natte dag in november 2009, tijdens een wandeling door Het Park, ben ik dit toch gaan doen. De snelle lift bracht mij naar het uitkijk- platform. Helaas het weer was bar slecht, met veel wind. Met moeite heb ik wat foto's gemaakt en omdat het niet mogelijk was om hoger te gaan met de Euroscoop (een roterende lift), ben ik  naar het restaurant gegaan. Met een hapje en een drankje heb ik genoten van het uitzicht over Rotterdam. 
De toren is 186 m. hoog .De uitkijkplatform bevind zich op 100 meter hoogte. De Euroscoop breng de bezoekers op 185 m. hoogte.Vanaf de toren, in de zomermaanden, is abseilen en tokkelen mogelijk. Zie de Website



© P S 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten